Tuesday 13 August 2013

Selamat Hari Raya (belated)

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir & Batin...hahah dah seminggu raya baru nak hapdet belog....standard la kan ujung2 puasa..awal2 raya bz la..mana ada masa nak jenguk blog nih...berhabuk skit dah...

Oleh kerana masih dalam mood berhari raya walaupon semalam aku dah start keje..maka aku dengan baik hati nak up entry pasal berhari raya...entry ni ada la gamba2 sket hehe..

Bermula kisah raya aku adalah pada hari rabu 7 Ogos yang lalu...mak aii skema gile bahsa..xde la cam gini ye...rabu lepas iaitu sehari sebelum raya aku masih lagi gigih bekerja...HR declare half day utk staff muslim...kol 2 dah bole balik..tapi aku kol 2.30 still kat opis setelkan apa yang patut...dlm kol 3.30 camtu aku gerak la balik...time ni dapat info kata PLUS highway menuju ke selatan suda jem dari nilai ke seremban sebab ada eksiden...aku pun dgn harapan yg jem tu dah xde maka dengan tenang memulakan perjalanan....bismillah...sekali dah otw tu...jem kau...bayangkan la dari sg besi ke exit putra mahkota tu sejam..biasa limablas menet je kot...2km sblm exit tu dah sangkut...sambil dgr radio kata yg still jem sampai seremban..aku pon cilok masuk exit putra mahkota..ikut jalan lama ke nilai..pastu pajam - batang benar dan yg sewaktu dengannya...masuk highway LEKAS lak..mmg lekas la...xbyk kete..tp tol dia byk lak..ada 3 kot nak sampai seremban tu...dah sampai seremban tu aku kuar balik kat tol Port Dickson masuk PLUS...masa ni kete byk tp moving la..xde la melekat x bergerak...dalam 5.30 camtu aku sampai tol alor gajah...kuar je tol..aku tekan la minyak kuat sket dgn harapan nak berbuka di kg halaman...tp byk lak lori time tuh..saket lak ati aku..seb baik posa..k..ok pendekkan cite aku sampai kg kol 7.30 di mana family aku kecuali kak ngah anak beranak tgh makan...aku x angkat beg..xbukak stokin trus g dapur hehehe...

Dah la..byk lak mukadimah..padahal nak cite pasal raya...

Pagi raya tu cam biasa la bangun awal..lepas subuh tu bantai makan dulu baru g masjid..balik dari masjid baru ada sesi salam bersalaman..tp xde gambo..xde sape nak amik gambo heheh..lepas salam2 tu baru ada gambo..gambo makanan pun xde..aku lupa nak snap kekek..

Kakak pose depan pintu bilik..

Keluarga kami..tahun depan tambah org baru lak heheh

freestyle kunun...xbape nak free la kan

Kak Ngah n family

Dok layan adik ni ha...mama long dia amik gamba mmg fail

dengan nenek makcik2 pakcik n sepupu sepapat

Ni kat umah Mak Teh..sume pakat duk luar amik fresh air hehe

Busu n fanily..blkg tu yg duduk kat sopa laki dia..bawak diri ke hape

diorg ni pakat kekahkan keli goreng berlada...

haa...raya sangat kan..dah terbenam tayar...

mandur cekak pinggang...Mak Andak pun sama cekak gak ke

Tolak pon x leh...tarik dgn tali..sampin aku da terbarai time ni..

ni la lubang yg terhasil dr kejadian di atas
Kira kejadian tayar kete terbenam tu..alkisah tragedi di hari raya la..haha lepas dah selamat tu..terus busu x join kitorang lg dah..dia bawak diri anak beranak tah ke mana tah...

Tu je la sedikit sebanyak kisah raya tahun ni....kalau panjang umur...raya tahun depan byk la kot gamba..thn ni kan baru berjinak2 membelog nih kekeke..


Selamat Hari rayaaa..psstt sapa buat open house jgn lupa jemput aku hehehe

1 comment: