Friday 19 July 2013

Fasa Pertama Ramadhan 1434 Hijrah

Harini 10 Ramadhan..kejap je dah 10 hari kita puasa kan? x sedar pon..dalam pejam celik pejam celik..g keje balik keje merempit sana sini..dah 10 hari puasa...Mlm td ada tazkirah kat surau..Ustaz kata moga2 kita tergolong dalam golongan orang2 yang mendapat rahmat dari Allah...bersesuaian la dengan "hadiah" rahmat untuk 10 hari pertama berpuasa...esok mula fasa kedua plak...yang mana di"hadiah"kan Maghfirah..InsyaAllah akan terus berusaha merebut kemeriahan rahmat ramadhan tahun ni..mana la tau tahun depan x sempat lak kan..tetiba mode insaf datang...
 
 
Tahun ni rasa cam baik sket la...cam bagos je kan ayat..kekeke..xde la baik mana..cuma aku rasa cam tahun ni aku lebih tumpu kat beribadat..ye la sebab tahun2 sudah bulan posa aku ada exam malam n kelas...tahun ni exam semua wiken di siang hari..so malam tu dapatlah mengimarahkan masjid dan surau hihihih...
 
 
Kalau tahun lepas banyak kali aku g bbuka posa layan buffet..thn ni blom lg..xtau la nak pegi ke x...aku rasa sayang plak sebab kalau buffet kene pulun betul2 sampai abis masa..then miss la nak g tarawikh kat surau...buat sorang kat rumah ni feel dia kureng sket...harap2 xde la sapa2 yg ajak aku berbuffet tahun ni...kekeke...tapi kalau org belanja bole consider kot hahahah gile cheapskate...

No comments:

Post a Comment