Sunday 14 July 2013

IFTAR 4 Ramadhan

Hari ni berbuka kat Bandar Sri Permaisuri...membe ajak buka umah dia...aku pon ok lah layan kan aje...aku igtkan dia masak..rupanyaaa bazarrrrr...hahaha dia kata dia keje td so aku maafkan lah dia...makan berdua tapi meriah dia macam doploh org...aku rasa melampau sangat menu berbuka hari ni hehe almaklomla 3 ari lepas berbuka kat surau so makan apa yg ada dalam talam...kat kg aku panggil dulang hehehe...meh tengok hasil tangkapan di pasar ramadhan Taman Tasik Permaisuri...

ko tgk ni...menu utk 2 org makan

kuih je dah penuh pinggan..koci tu peberet akuu

lodeh kering..membe aku pelik haha

rendang...baru posa 4 ari da ada ye

ni ayam..xsure apa dia masak...cam sambal pon ada

haaa...kan aku dah kata penuh meja tu untuk 2 org makan...pastu tersandar seko2 kekenyangan...tapi dalam kenyang tu masih la gagah ke masjid bertarawikh...1st time solat kat Masjid Al-Najihin...selesa masjid ni walau xde aircon tp x panas..nyaman je dok dalam masjid tu...solat Isya' imam muda..aku tgk mcm budak lagi...tp dia baca surah sedap kedengaran kat telinga aku...pas Isya' tu ada tahlil ringkas..imam tu lead gak...sirius la sedap dia baca...ayat "Lailahaillah" tu je buat aku rsa terbuai dgr zikir dia...lepas Tahlil tu baru start tarawikh..tp imam lain lak lead...still sedap cuma agak laju...sian lak aku tgk pakcik2 yg dah berusia tu....ewah kemain lagi kau bg komen ye...balik dari masjid tadi membe ajak g lepak oldtown..aku on jek la kan..lepak sembang2..time ni la pon yg ada masa...kalau x tu bizi memanjang....


pak aji balik tarawikh..hehehe
Mula tu cam segan gak nak g lepak dgn jubah bagai ni..tp fikir2 balik..apa nak segan kan bukan x pakai baju..sopan apa pakai gitu kan??? kawan aku g snap gamba ni post kat grup wasap untuk tatapan n bukti sorang lg membe yg xdapat join sebab balik kg..hehehe peace

No comments:

Post a Comment