Thursday 25 July 2013

Iftar versi dengan geng UKM

Assalamualaikum...
 
Seperti yang telah aku war2kan hahaha...semalam adalah sesi iftar bersama geng UKM...jejanz sahaja ye...lokasi sentul..nama kedai tak igt...menurut sejarahnya dulu kedai tu dimiliki oleh pekida..lepas tu diambil alih oleh seorang 50-50 hehehe..aku lupa la apa nama kedai tu..R Azmi ke ape tah...xkisahlah x bape penting untuk aku...
 
Majlis dimulakan dengan ketibaan para ahli majlis haha...ketibaan aku pada pukul 6.15 mcm tu disambut oleh pengerusi pengelola..incik paiz...sebab masa tu lom ada sapa pon lg yg sampei...diikuti selepas itu ketibaan Rei Roro bersama adik beliau..shamim kalau x silap aku..bunyi mcm tu la lebih kurang....sempat la kot dia tgk cite rumah kedai..kendian tu sampai la abg hairol....sambil tu paiz bg direction kat York sedang mengamuk2 sebab jln jem hihihi...xlama tu dlm kol 6.45 kot Arul sampai dgn membawak sebungkus roti john tuna dari pasar keramat ditangan...kol 7 gitu York call sambil membebel pesal semua org x angkat fon,...hahaha xperasan la kot York..sori!!!dia Tanya celah mana nak parking kete dia...elok je dia sampai kat pangkin port kitorang tu terus bergegas cari surau sebab lom asar..seb baik la aku rempit so x la rushing sgt...tenang je g masjid bdr baru sentul tu solat asar dulu...then last sekali sampai la Mat Destiny...so semua 8 orang...kurang sorang la geng itu sebab John sejak kawen xle join kitorang sangat..takut bini!! muahahaha opsss...
 
Memandangkan si paiz nak sangat la ala2 kampong style..dia book pangkin..aku dah memikir dlm kepala..camne nak makan byk2 kalau duk kat pangkin ni..kompom perut aku ketat jap lg...tp dah dia book duduk je la...
 
Sambil tunggu waktu berbuka tu kan...kitorang dok la sembang2 dah lama x jumpa katanye...lama ke??ada la dlm 2 mggu kot..last jumpa hari tgk anak bulan aritu..geng York, Paiz, Abg Hairol dgn Mat lg la lama ada sebulan kot x jumpa...skang pon lepas kelas dah jarang melepak2 lg...semua terus balik je...bab melepak dgn geng UKM ni nanti la aku story..panjang berjela plak nanti hehehe...
 
Marilah menjamu mata tgk apa hidangan berbuka puasa kami semalam...
 
kailan ikan masin, daging goreng kunyit n telur dadar

ayam masak merah Rei Roro

tomyam ayam

udang celup tepung..sotong pun ada gak

daging goreng kunyit utk 4 org heheh

udang + sotong celup tepung pinggan ke 2

limau ais..ni arul punye sampai 2 dia balun

chicken chop Rei Roro...takut x cukup nasi katanye

telus bungkus ke bistik??? pun Rei punye

Lamb chop..Mat n York punye

menunggu waktu berbuka...York n abg hairol

teh o...penutup utk aku..kelas kan? pakai uncang tu
 
haaaaa..meriah x? meriah x? makan 8 org tapi dia punya menu kemain banyak...seb baik semua abis..si paiz hampeh dia order kemain lg..pastu makan ciput je...alasan perut kecik...cepat kenyang...yg aku ni jenis xle tgk makanan x abis..even dah ketat perut pun makan gak la nak abiskan...aku rasa aku dgn rei je kot yg makan tambah nasi...mat lepas makan lamb chop..dia makan nasik lak...York plak siap suh tapau nasi bawak balik wat nasi goreng utk sahur katenye...pale ko la York...hahaha
 
 
Arul makan sket je dulu..emm makan roti john pastu dia solat magrib..yg kami ni semua bedal dulu hehehe...pastu kitorang solat arul jaga meja..kang waiter dia clear lak..byk lg bole makan tu..hehe
 
Masalah kami geng UKM ni...kalau x jumpa tu mmg la lama x berjumpa..tapi kalau dah jumpa x reti2 nak balik masing2..waiter tu pun agaknye dah nyampah kat kitorang xreti nak balik..kikiki...York siap imagine ada announcement dr toket kedai "tu meja 8C xreti2 nak balik dah ke?' bole camtu??? tinggi betul imaginasi kau York...
 
sebenarnya sebelum buka posa ni..York ada gak cadangkan wat sesi singgah sahur...jadi semalam dia sebut lg sekali..maka semua setuju sebulat suara untuk sesi singgah sahur jumaat depan 2.8 kira malam 3.8 la...lokasi mungkin area Bangi seperti yang arul cadangkan...nama je rancangan singgah sahur...tp xde la nak bangun tido kol 3 4 pagi semata2 nak sahur reramai...jadinye kitorang akan jumpa pas tarawikh...tu later la piker...ni piker exam sabtu ni dulu..apa nak jadi la..risau risau risau..
 
Petang ni bbuka dgn geng opis lama...lokasi sg penchala....tggu hapdet seterusnya kekeke

2 comments:

  1. Aku sampai arini tak tau pun apa nama kedai dia..woahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak penting wo...janji kenyang sudaa kekeke

      Delete