Sunday 7 July 2013

Saket Ati

Ni semalam punye hal tapi arini baru aku ada mood nak membebel kat sini..cenggini ye...semalam ada presentation pasal Business Plan utk subjek Keusahawanan...kemain lg la aku ni gigih buat slide segala kan...gigih la sangat aku kan present kol 2 kol 9 baru start buat slide..kol 11 baru siap...ok la tu xde hal la kan..

Yang membuat aku rasa amukan dan rasukan semalam adelah...lecturer tuh..haishhh aku bile igt je membara rasa di dada la kan...ok ok cool kasi abis cite dulu...dia bg 20 menet ok la aku cun2 abiskan 20 menet tu..pastu ada QnA...part QnA ni mmg dia je la yg soal mcm2 membe lain xde pon nak soal sbb sume xsuke dia so nak abis cepat then belah je...aku grup 1st..cam biasa la kalau present grup aku mmg gile kuasa nak 1st je..hehe tu sebenarnya aku la..org lain cam x kisah kot grup no bape pon haha..ekceli produk aku tu ialah rangka ayam..ala yg jual kat pasar malam tu rangka ayam goreng ala2 kepsi tu..dia bole tanya ada gamba? sy xtau cemana rangka ayam yg u propose ni... bole??? ko x ke saket ati mendengarnye...ok la tu maybe aku salah la kan sebab x bubuh gamba kat slide..aku pon lupa lak kan..gasak la situ..pastu kitorang ni guna kampeni Dewina...ala yg produk brahims tu..yg rangka ayam ni kitorang propose frozen la...target market peniaga pasal malam n pasar tani..ni utk kick off la kan...kununnye la..present buss plan kene la poyo sket...dia bole tanya "so skang ni produk ni lari la dari product line dewina?" lagi sekali aku hangin..lari mende lak nye kan..sah2 la still food a.k.a makanan apa yg lari? kalau lari g la kejar...dia mati2 kata lari dr product line..etc etc pastu kata kene buat team baru bla bla utk produk ni..hello ni la nama dia diversification....apa guna Dewina tu ada RnD team ada food specalist machine segala bagai..hadoiiii..muka dia lak time soal tu gaya2 nak provok...xpaham tol aku apa masalah org tua nih...kalau xnak mengaja xyah la mengaja senang cite xde la aku satu kelas berdosa dok ngata dia...tau lak dosa kan...serius la saket tol ati aku...dah setel tu dia kasi la borang penilaian dia tu...full mark 5..kitorang dapt 4/5 ok la...tgh leading dr 3 grup yg present smlm...kamis ni ada lg 5 grup..yg da present smlm kompom la x dtg kan..baik g tarawikh...dekat penilaian tu dia komen "slide poorly designed" aku baca cam nak kahakkan dia je...hangin wo...slide dia dlm klas pon bukan dia buat..amek je yg publisher buku tu bg..aku nak je jawab...mmg xde ati nak present sbb tu wat slide ala kadar je..seb baik dah lepas azab...huhuhu tggu exam lak 27 Julai ni...ni satu hal gak...aku ada paper pg ptg gile x? pg paper lecturer hazab ni ptg paper akaun...botak la kepala aku...seb baik xde dah paper dgn dia lg pasni...tp ada gak budak klas aku yg kene amik lg 1 paper dgn dia...hancusssss

No comments:

Post a Comment