Wednesday 24 July 2013

Iftar 14 Ramadhan 1434 Hijrah

Semalam 1st time aku berbuka puasa kat luar...dah 14 hari puasa baru keluar hokeh..kalau tak tu 2, 3 ari puasa je dah heboh nak keluar layan buffet segala bagai...tahun ni agak berhemah la hihihi...sebenarnya aku prefer buka puasa kat surau je...tapi dah kawan aku si syikin tu ajak teman dia berbuka..aku pon ikut je la...sebab dah xde geng kan nak g surau...cif umah tu tah ada ke tidak aku pun x tau...
 
 
Destinasi berbuka puasa ada lah di Bandar Tun Hussien Onn Cheras...nama kedai tu..Texas Steak House...mula2 syikin nak ajak makan nasi kukus...tp xde rezki dia la kan..kedai yang dimaksudkan itu tutup pulak semalam...
 
 
ni list menu n harga kat kedai tu...


 

Sampai kedai ni dalam kol 7 camtu...syikin soh aku usha2 kot la xde table ke kan...aku pun dengan tenangnye kuar dr kete g Tanya budak2 kedai tu...rupanya byk lg table kosong..tp ada gak la yg reserve table..
 
 
 
Gamba atas tu interior restoran ni...menarik la...lampu dia dihiasi dengan topi koboi..tp xnampak la topi tu dlm ini gamba...kitorang order la apa yang patut..then syikin ajak g bazar jap sementara tunggu waktu berbuka tu...beria ni makcik tu setat enjin kete..sekali dekat je jalan kaki pon bole...hahaha..ronda2 bazar tu sekali je..makcik tu je yg beria membeli itu ini...aku tengok je..sepanjang puasa kali ni baru 2 kali aku g bazar...dah beli2 tu g restoran balik...sekali tgk air dah sampai n makanan pun dah ada...meh menjamu mata hehehe
 
 



Tah dah kenapa lak aku x le nak add caption..hampeh tol...tu la org ada belog ko pon sebuk...tp bile jadi gini xtau nak buat apa hahaha...aku mmg bukan IT savvy..so gamba atas sekali dalam kategori makanan ni nama dia chic cop...standard diorg serve dgn mushroom sauce..tp aku mintak tuka dgn black pepper sauce..serius sedap...yg bawah dia tu lak syikin nyer sirloin steak...tp sauce dia xbape mengghairahkan...ada lg 1 makcik tu order macaroni n cheese...tp dia buat cam mee goreng je pastu buh cheese sekeping atas dia...yg tu lupa nak snap gambo haha...air yg gelas besau tu air asam boi syikin...punye la besar relax je dia sedut..pastu siap tambah mintak air suam...aku lak cam biasa la x minum ais..jaga suara katanye...haha..paleee...soya je...mcm xle beli kat bazar kan?...dan juga hidangan pembuka untuk berbuka 4 biji kurma...
 
Ada pun kami berdua makan sambil sembang mcm lama sgt x jumpa...errr lama gak la kot aku x jpa makcik ni...seb baik hari keje n aku nak exam..kalau x harus wat keje gile melepak  sampai ke sahur...penah kot kitorang buat zaman study dulu...dok bersembang sampai xde suara esok tu hahaha..gile lah...memori tuh...oh ye harga kat restoran ni ok la...makan berdua RM40...sedap lak tu...bole la dtg lg pasni...
 
Restoran ni dekat dgn masjid..jadiknye pas dah bedal semua tu sampai licin tiada baki...kitorang g solat magrib kat masjid tu...bagus masjid ni siap provide air zam zam kat pintu masuk...diorg buh dlm bekas siap bubuh cawan ketas yg kecik tu...tp cuma bole minum kat situ la...xle la kau nak tapau buh dlm botol kan...melampau tuuuu...
 
Lepas solat tu g balik spa tpt makcik ni keje...ye spa ok...tapi spa kete ye bukan spa urut2 scrub2 badan tu ye...diorg urut kereta jek...dok sambung lg sembang2 sampai kol 10 baru la aku merempit balik USJ...sampai umah tersandar jap sebab perut masih ketat kekenyangan...dalam kol 12 lebih baru mandi n solat pastu terus zzzzzzzzzzzzzzzz...
 
Pagi ni bangun sahur cam biasa la kol 5...tp sebab si bob dah keluar..maka sahur aku kembali la dgn air suam n kurma jek...ahaha xde makna la aku nak makan nasik kan...
 
Petang ni berbuka dgn geng UKM lak...esok dgn geng opis lama...fuh 3 days in a row..wahhh speking London...hahah..nanti aku tayang gamba makanan petang ni yek...meriah kot sebab ramai Jemaah...lokasi sentul tah apa nama restoran tu tah lupa...tahun lepas aku penah pegi tapi masa tu bertiga je...
 
 
 



No comments:

Post a Comment